مشتریان بانکی بریتانیا به دلیل امنیت ناکافی آنلاین، بی مورد در معرض کلاهبرداری و در معرض خطر قرار گرفتن حساب هایشان قرار می گیرند. مطالعه.
گروه حقوق مصرفکننده Red Maple Technologies را مأمور ارزیابی وبسایتها و برنامههای بانکداری آنلاین ارائهدهنده حساب جاری از سپتامبر تا نوامبر ۲۰۲۲ کرد. مطالعه آن چهار حوزه کلیدی را شامل میشود: ورود، ناوبری و خروج، مدیریت حساب و رمزگذاری.
از جمله مسائلی که در آزمایشات کشف شد عبارتند از:
مسدود کردن کافی برای رمزهای عبور ضعیف وجود ندارد
ارسال رمزهای عبور یکبار مصرف و سایر اطلاعات حساس از طریق پیامک
عدم خروج مشتریان پس از پنج دقیقه عدم فعالیت
امکان دسترسی همزمان به حسابها از چندین مرورگر وب/آدرس IP
ارسال اعلانهای مشتری حاوی پیوند وب یا شماره تلفن، که شبیه پیامهای فیشینگ هستند
ویرجین مانی با کسب امتیاز 52% آنلاین و 54% برای اپلیکیشن خود در انتهای لیست قرار گرفت. این آزمایش نشان داد که شش برنامه وب قدیمی که توسط بانک اجرا میشوند دارای آسیبپذیریهای بالقوه هستند. طبق گفته Red Maple Technologies، وام دهنده آسیبپذیریها را در سه مورد تأیید کرد و گفت که این آسیبپذیریها اصلاح خواهند شد.
Starling با 82٪ امتیاز برای بانکداری آنلاین و 80٪ برای برنامه خود در صدر قرار گرفت. HSBC در مجموع در رتبه دوم قرار گرفت، سایت بانکداری آنلاین آن 80 درصد را به خود اختصاص داد در حالی که اپلیکیشن آن با 82 درصد در صدر قرار گرفت.
برای حفاظت از مصرف کننده ضروری است که اپلیکیشن ها و وب سایت های بانکی از قوی ترین مکانیسم های امنیتی ممکن برای محافظت از مشتریان استفاده کنند. راب استمپ، مدیرعامل Red Maple Technologies میگوید: برنامههای موبایل راحتی را با توانایی مسدود کردن و بررسی سریع تراکنشها ارائه میدهند، اما نمیتوان این کار را به ضرر امنیت تمام کرد.
«آنچه جالب بود، مشاهده این بود که چگونه بانکهای جدیدتر مبتنی بر اپلیکیشن، اقدامات جامعتری در مقایسه با برخی از بانکهای سنتیتر دارند. پس از کار در برخی از این شرکتهای بزرگ، متوجه میشویم که آنها اغلب از مشکلات پیچیدگی در بخش فناوری اطلاعات و سیستمهای قدیمی در هسته زیرساخت خود رنج میبرند.
بر اساس گزارش سازمان مالی بریتانیا، زیان کلاهبرداری بانکی از راه دور در نیمه اول سال 2022 به حدود 85 میلیون پوند رسید که 36 درصد کاهش سالانه را نشان می دهد.