وبلاگ

قربانیان کلاهبرداری مانی گرام 115 میلیون دلار غرامت دریافت می کنند

به گفته مقامات ایالات متحده، ده ها هزار قربانی طرح های کلاهبرداری که از سرویس انتقال پول MoneyGram استفاده می کردند، باید 115 میلیون دلار غرامت دریافت کنند.

تقریباً 40,000 مصرف کننده سهم خود را از وجوهی که توسط MoneyGram در سال 2018 به عنوان بخشی از یک توافق تعویق تعقیب قضایی (DPA) ضبط شده بود، تحویل خواهند گرفت.

این اقدام توسط FTC و وزارت دادگستری (DoJ) رهبری شد. این شرکت ادعا کرد که غول انتقال پول توافقنامه قبلی FTC از سال 2012 و توافقنامه وزارت دادگستری سه سال بعد را نقض کرده است، که در آن مانی گرام موافقت کرده بود کلاهبردارانی را که از خدماتش برای دریافت پول قربانیان استفاده می کردند، سرکوب کند.

به طور خاص، MoneyGram موافقت کرده بود که یک برنامه پیشگیری از کلاهبرداری را اجرا کند که شرکت را ملزم می‌کرد که به سرعت «تحقیق، محدود کردن، تعلیق و خاتمه عوامل کلاهبرداری بالا» را انجام دهد.

FTC ادعا کرد که MoneyGram به دنبال تسویه کلاهبرداری مداوم توسط نمایندگان در شبکه پرداخت خود آگاه بوده است، اما چشم خود را بسته است.

ساموئل لوین، مدیر دفتر حمایت از مصرف کننده FTC گفت: «مانی گرام با ادامه دادن به کلاهبرداران اجازه سرقت مشتریان خود را نقض کرد.

FTC از همکاری با شرکای مجری قانون برای بازپرداخت وجه به مدعیان خرسند است. سایر شرکت هایی که تقلب را تسهیل می کنند و دستورات FTC را نادیده می گیرند، باید انتظار داشته باشند که با عواقب مشابهی روبرو شوند.

قربانیان به طور کامل برای آنچه که از دست داده اند، بازپرداخت می شوند، و سرویس بازرسی پستی ایالات متحده (USPIS) این فرآیند را مدیریت می کند.

دفتر هریسبورگ، پنسیلوانیا، بخش USPIS فیلادلفیا، به شدت درگیر تحقیق در مورد این پرونده بود، در حالی که واحد یکپارچگی بانک بخش پولشویی و بازیابی دارایی و دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه میانی پنسیلوانیا این پرونده را تحت تعقیب قرار دادند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *