طبق تحقیقات جدید Telstra، نزدیک به یک چهارم (22٪) از رهبران فناوری اطلاعات معتقدند که امنیت سایبری یک پایه اساسی برای تحول دیجیتال است.
این غول مخابراتی از 300 تصمیم گیرنده فناوری اطلاعات و امنیت بریتانیا در سازمان هایی با 500 تا 5000 کارمند نظرسنجی کرد تا چالش های استراتژیک آنها را بهتر درک کند.
فروشندگان امنیت مدتهاست که استدلال میکنند که پروژههای تحول دیجیتالی که بدون رعایت اصول امنیتی به طراحی راهاندازی میشوند، بر روی شن و ماسه ساخته شدهاند، زیرا نقض میتواند به سرعت پیشرفت را از مسیر خارج کند و هر یک از مزایای مورد انتظار کسبوکار را از بین ببرد.
به نظر می رسد این تحقیق نشان می دهد که این پیام در حال فیلتر کردن به بخش فناوری اطلاعات است.
امنیت بر فرآیندهای کسب و کار (17%)، تعهد کارکنان (16%)، خرید رهبری (14%) و سرمایه گذاری خارجی و تامین مالی (13%) به عنوان مهم ترین عامل در تحول کسب و کار غلبه کرد.
بیش از دو پنجم (41٪) از پاسخ دهندگان نیز امنیت را به عنوان عاملی برای نوآوری در سازمان خود شناسایی کردند.
با این حال، آنها اذعان کردند که فناوری امنیتی به تنهایی برای مدیریت موثر خطرات سایبری کافی نخواهد بود و مردم و فرهنگ نیز به عنوان مهم ذکر شده اند.
به طور امیدوارکننده، 83 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که دارای یک “فرهنگ امنیتی باز” هستند – به عنوان مثال “فرهنگی که “به گفتگوی باز و همکاری در یک ساختار تیمی مسطح، که از فرهنگ سرزنش اجتناب میکند و فرآیند گزارش شفاف حادثه را تشویق میکند، ارزش میگذارد.”
بسیاری همچنین ادعا کردند که فرهنگ امنیتی آنها “بسیار فعال” (70٪)، “همکاری” (69٪)، “شفاف” (68٪) و “شامل” (67٪) است.
تقریباً نیمی از افراد مورد بررسی دچار نقض تاریخی اطلاعات شده بودند. از بین کسانی که این کار را نکرده بودند، رایج ترین ویژگی مورد استفاده برای توصیف فرهنگ آنها “همکاری” بود.
در حالی که خطای انسانی به عنوان یک عامل کلیدی موثر بر انعطافپذیری سایبری ذکر شد، رهبران فناوری اطلاعات همچنین به رویدادهای ورزشی بزرگ (36٪)، تعطیلات عمومی (35٪) و حتی آب و هوای خوب (31٪) اشاره کردند که به طور بالقوه باعث نقص در امنیت سایبری می شوند.
«بیشتر تصمیم گیرندگان اهمیت امنیت را در ایجاد نوآوری درک می کنند. راب رابینسون، رئیس Telstra Purple EMEA، استدلال میکند که بنابراین ضروری است که امنیت در DNA سازمانها با ادامه سفرهای تحول دیجیتال خود تثبیت شود.
سازمانها با تمرکز بر افراد و ایجاد یک فرهنگ مشارکتی، فعال، شفاف و فراگیر، میتوانند کارکنان را برای ارائه ارزش برای سازمان از طریق تحول تجاری منعطف، سازگار و نوآور توانمند کنند.