وبلاگ

نگرانی های مربوط به حریم خصوصی در مورد برچسب های ایمنی داده های Android برنامه های اندرویدی مطرح شده است

برچسب های ایمنی داده های جدید Google Play به دلیل عدم دقت در تقریباً 80 ٪ موارد مورد انتقاد قرار گرفته است.

این ادعاها از حریم خصوصی Mozilla شامل محققان نیست ، که مطالعه جدیدی درباره آنها در روز پنجشنبه منتشر کردند.

“[ما] دریافتیم که برچسب ها بر اساس اختلافات بین سیاست های حریم خصوصی برنامه ها و برنامه های اطلاعاتی که در فرم ایمنی داده های Google گزارش شده است ، نادرست یا گمراه کننده بوده است.”

“محققان نتیجه گرفتند که این سیستم نتوانسته است به مصرف کنندگان کمک کند تا قبل از خرید یا بارگیری یکی از برنامه های 2.7 میلیون فروشگاه ، در مورد حریم خصوصی خود انتخاب های آگاهانه تری انتخاب کنند.”

براساس این مطالعه ، این خرابی ها به دلیل فرم ایمنی داده های گوگل بوجود آمده است و ارائه داده های نادرست را برای توسعه دهندگان آسان می کند.

موزیلا نوشت: “به عنوان مثال ، Google از برنامه های به اشتراک گذاری داده ها با” ارائه دهندگان خدمات “از الزامات افشای آن ، که به دلیل تعریف باریک مورد استفاده برای ارائه دهندگان خدمات و مقدار زیادی از داده های مصرف کننده درگیر مشکل ساز است ، معاف می کند.

“Google خود را از مسئولیت تأیید صحت این اطلاعات ، با بیان اینکه برنامه ها مسئول اعلامیه های کامل و دقیق در برچسب های ایمنی داده های خود هستند ، بر عهده دارد.”

مقاله تحقیقاتی که در این لینک موجود است ، سیاست های حریم خصوصی و برچسب های 40 برنامه محبوب (20 پرداخت و 20 رایگان) را در فروشگاه Google Play بررسی کرده است.

سپس هر یک از آنها را بر اساس میزان عدم دقت در فرم های ایمنی داده های خود در رابطه با انواع داده های به اشتراک گذاشته شده یا جمع آوری شده و هدف از جمع آوری ارزیابی کرد (برنامه ها در رتبه بندی “ضعیف” قرار گرفتند ، “نیاز به بهبود” یا “OK” داشت).

براساس این سیستم ، 16 از 40 برنامه درجه “ضعیف” از جمله Minecraft ، Twitter و Facebook دریافت کردند. تقریباً 37.5 ٪ درجه “نیاز به پیشرفت” (از جمله YouTube ، Google Maps ، Gmail ، WhatsApp Messenger و اینستاگرام) را دریافت کردند و تنها 15 ٪ درجه “خوب” دریافت کردند.

جن کالتیدر ، پیشرو پروژه در موزیلا ، اظهار داشت: “برچسب های ایمنی گمراه کننده داده های Google Play ، احساس امنیت کاذب را به کاربران می دهد.”

“برچسب های تغذیه ای صادقانه به ما کمک می کنند تا بهتر غذا بخوریم. وقت آن است که ما برچسب های ایمنی داده های صادقانه داشته باشیم تا به ما در محافظت بهتر از حریم خصوصی خود کمک کنیم.”

کاغذ موزیلا چند روز پس از راه اندازی Google Beta از ماسهبازی حریم خصوصی خود در دستگاه های Android 13 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *