وبلاگ

Dish Network قطع شدن باج افزار را تایید کرد

شرکت تلویزیون ماهواره‌ای Dish Network فاش کرده است که باج‌افزار عامل قطعی چند روزه بر مشتریان است.

شرکت مستقر در کلرادو، که همچنین مالک ارائه‌دهنده خدمات بی‌سیم Boost Mobile و ارائه‌دهنده استریم Sling است، دیروز این خبر را در پرونده SEC فاش کرد.

فرم 8-K خاطرنشان کرد که Dish Network “در 23 فوریه دچار قطعی شبکه شد که سرورهای داخلی و تلفن IT را تحت تاثیر قرار داد”.

این شرکت ادامه داد: «شرکت بلافاصله طرح‌های واکنش به حادثه و تداوم کسب‌وکار خود را که برای مهار، ارزیابی و اصلاح وضعیت طراحی شده بود، فعال کرد». خدمات کارشناسان امنیت سایبری و مشاوران خارجی برای کمک به ارزیابی وضعیت حفظ شد. این شرکت تشخیص داده است که این قطع به دلیل یک حادثه امنیت سایبری بوده است و به مقامات مجری قانون مربوطه اطلاع داده است.

در ادامه این پرونده، این شرکت به صراحت از “حمله باج افزار” به عنوان مقصر نام برد.

همچنین ممکن است مشکلات بیشتری برای مشتریان آن وجود داشته باشد.

«در 27 فوریه 2023، شرکت متوجه شد که داده‌های خاصی از سیستم‌های فناوری اطلاعات شرکت به عنوان بخشی از این حادثه استخراج شده است. این احتمال وجود دارد که تحقیقات نشان دهد که داده های استخراج شده شامل اطلاعات شخصی است.

اقدامات شرح داده شده در بالا در حالی ادامه دارد که این شرکت با کمک کارشناسان و مشاوران شخص ثالث، میزان حادثه امنیت سایبری را بررسی می کند.

این حادثه هم وب سایت Dish and Boost Mobile و هم خطوط پشتیبانی را از کار انداخت. همچنین به کاربران Boost Mobile گفته شده است که ممکن است در پرداخت صورتحساب خود مشکل داشته باشند.

در اطلاعیه‌ای در وب‌سایت Dish Network در حال حاضر هیچ اشاره‌ای به باج‌افزار یا حتی یک حمله سایبری نشده است و فقط می‌گوید: «ما در حال تجربه یک مشکل سیستمی هستیم که تیم‌های ما سخت برای حل آن تلاش می‌کنند.»

دیش در پرونده نظارتی خود به این مشکلات اذعان داشت.

دیش، اسلینگ و شبکه های بی سیم و داده ما همچنان عملیاتی هستند. با این حال ارتباطات داخلی شرکت، مراکز تماس مشتریان و سایت‌های اینترنتی تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.» “شرکت فعالانه درگیر بازیابی سیستم های آسیب دیده است و در حال پیشرفت مداوم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *