گوگل رسماً شروع به عرضه بتای ویژگی های Privacy Sandbox خود در تعداد محدودی از دستگاه های اندروید ۱۳ کرده است.
Privacy Sandbox برای اولین بار در سال 2020 رونمایی شد، ابتکاری است که برای محدود کردن اشتراکگذاری دادههای کاربر در تبلیغات دیجیتال و تأثیر شناسههای بین برنامهای طراحی شده است.
گوگل در یک پست وبلاگی در روز سه شنبه نوشت: «در طول سال گذشته، ما با صنعت برای جمعآوری بازخورد و شروع آزمایش این فناوریهای جدید از نزدیک همکاری کردهایم.
«امروز، ما وارد فاز بعدی این ابتکار میشویم، و اولین نسخه بتا را برای Privacy Sandbox در اندروید برای دستگاههای واجد شرایط عرضه میکنیم. با نسخه بتا، کاربران و توسعه دهندگان می توانند این راه حل های جدید را در دنیای واقعی تجربه و ارزیابی کنند.
از نقطه نظر فنی، Privacy Sandbox Beta API های جدیدی را ارائه می دهد که از شناسه هایی استفاده نمی کند که بتواند فعالیت کاربر را در برنامه ها و وب سایت ها ردیابی کند. در حال حاضر، این به برنامههای جداگانهای بستگی دارد که در نسخه بتا شرکت میکنند و از APIها برای نمایش تبلیغات مرتبط و اندازهگیری اثربخشی آنها بر مشتریان استفاده میکنند.
از طرف دیگر، کاربران می توانند با رفتن به بخش Privacy Sandbox تنظیمات، مشارکت در نسخه بتا را کنترل کنند.
برای مثال، میتوانید ببینید که Android تخمین زده است که شما به موضوعاتی مانند فیلمها یا فضای باز علاقهمند هستید و میتوانید هر موضوعی را در صورتی که با علایق شما سازگار نیست مسدود کنید. و اگر نظر خود را در مورد شرکت در بتا تغییر دادید، میتوانید آن را خاموش یا دوباره در تنظیمات فعال کنید.» در پست وبلاگ آمده است.
گوگل همچنین فاش کرد که قبل از انتشار نسخه بتا Privacy Sandbox، بازخورد صدها شرکت را در مورد طرحهای پیشنهادی و پیشنمایش توسعهدهندگان خود جمعآوری کرده است. این لیست شامل سامسونگ، وان پلاس و ویوو و غیره است.
گوگل نوشت: «تغییر تبلیغات دیجیتال برای افزایش حریم خصوصی کاربر با دور شدن از اتکا به ردیابی بین برنامهای برای آینده یک اکوسیستم موبایلی پررونق حیاتی است. “ما در این سفر به همکاری نزدیک با توسعه دهندگان، بازاریابان و تنظیم کننده ها ادامه خواهیم داد.”
ویژگی جدید چند هفته پس از گزارش بازوی Fi این شرکت به سیستم شخص ثالث ارائه می شود.